Sunday, February 20, 2011

pabila rinduku makin menggebu...

Ada masanya hati ini merintih kesepian, bagai kehilangan atau mungkin bagai mencari setitik kasih. Setitik kasih yang suci dan sedingin embun pagi, segar menusup ke sanubari. setitik kasih yang bersinar dan setulus sebutir permata, indah be...rkilau cantik dipandangan mata.

Ada masanya hati ini merindu sayu, bagai berkurun penantian atau berkurun pengharapan tak berpenghujung. Rindu yang seluas lautan yang tak kelihatan pantainya. Masa tidak pernah simpati apa lagi untuk berhenti. Hari-hari yang berlalu menambah usiaku tapi hati ni masih di sini, masih sepi dan masih rindu.

Tabahkah hati ini, bila merintih sendirian? Kuatkah hati ini, bila tak berdaya mengusir kesepian yang kian mencengkam? Sabarkah hati ini bila tak upaya menyingkirkan rindu yang kian membadai? Naluri halus ini tak mampu kuabaikan....

Aku tak mampu lagi bertahan, tak mampu lagi melupakan apa lagi menidakkan keinginan hati kecil ini, akk menyayangi insan yg nakal solehah ini..

Hati ini berbisik sendiri tanpa suara, hanya meluahkannya disini... yang juga tanpa bicara....rindu pada adekku yg satu..♥ ♥ ♥ ...

nukilan kakak nurmujahidah solehah

No comments:

Post a Comment